Oppgitt og forbannet: Anmelder Ski-VM-styret for tyveri
– Nok er nok: Etter milliontap og lovbrudd tar Foreningen Skigrasrota grep. Nå anmelder de hele styret i Ski-VM for tyveri og underslag.
– Nok er nok: Etter milliontap og lovbrudd tar Foreningen Skigrasrota grep. Nå anmelder de hele styret i Ski-VM for tyveri og underslag.
Styret i Ski-VM har valgt å trekke seg, til tross for at eierne ber dem sluttføre. Men styret mener de har gjort sin jobb, og at andre får ta seg av innspurten.
Ski-VM styrte mot gigantunderskudd allerede i 2024, og det var klinkende klart i regnskapene lenge før skandalen sprakk i våres.
Styret i Ski-VM nekter å svare om VM-underskuddet. På gangen tiskes det om en smell på 60 til 70 millioner, kanskje mer.
Eierselskapet bak Ski-VM i Trondheim varslet overskudd på 15 millioner. Realiteten er et underskudd på 20 millioner. – Vi må si en skandale.
Eierselskapet bak Ski-VM hevder de ble tatt på senga av millionregninger. Nå er overskuddet borte, oppdatert regnskap mangler – og Trondheim kommune varsler mulig gransking.
End of content
End of content