Gullet som smakte!
Ellen Sandbakken var totoalt overlegen på dagens 10 km. 17-åringen knuste all motstand og var nesten halvminuttet foran Mette Øverby fra Jutul IL.
– Jeg hadde vel full kontroll. Men man vet jo aldri når man konkurrerer i en så hard løype…
Hun mistet ikke konsentrasjonen selv om rennet ble utsatt en time. Ellen var iskald!
– Jeg lot meg ikke stresse. Det gjorde ingenting for min del at det ble utsettelse. Jeg brukte tiden godt. Slappet av og fikk roet meg ned, sier gullvinneren til Langrenn.com.
Med 15 kalde i lufta, var det mange som syntes det var i kaldeste laget.
– Jeg merket den sure trekken i ansiktet da jeg la ut fra stadion. I skyggen var det huttrende kaldt, men jeg hadde ingen problemer med å holde varmen i dag, gliser den lykkelige gullvinneren, som representerer NTG/Skåbu-Tverrbygda.
Om sitt første gull, sier hun:
– Dette smakte!





