Skjeldal holder fortsatt koken!
Veteranen Kristen Skjeldal nekter å gi opp. Under dagens 15 kilometer klassisk i Falun havnet 34-åringen på tredjeplass. Den første pall-plasseringen siden 1996!
– Det har tatt noen år, men jeg har ikke gitt opp håpet, sier Skjeldal til Langrenn.com.
– Det er først nå form-utløsningen kom. Synd den ikke gjorde det en måned tidligere, legger han til.
VM ble ingen stor suksess – grunnet sykdom.
– Jeg trente ikke på nesten hele uken før mesterskapet. Det var ingen optimal oppladning, sier Skjeldal nøkternt.
Bulken-løperen startet bak Bjonviken og kjempet lenge blant de fem-ti beste. I mål var han halvminuttet bak russerne Ivanov og 15 sekunder bak landsmannen Frode Estil.
– Jeg gikk jevnt fort. Det var nok et bra løp, men jeg hadde ingenting å stille opp med mot Ivanov. Han kommer alltid fort mot sesong-slutt. Det var velfortjent seier, sier den sindige 34-åringen.
Onsdag ble han fjerdemann på 10 kilometer friteknikk i Borlange. Nå går han like fort i begge disipliner.
– Mange har sett på meg som skøyte-ekspert. Jeg har bevist flere ganger at jeg kan gå fort i klassisk. Det håper jeg kan fortsette, forklarer Skjeldal, som satser frem til neste års OL i Salt Lake City.
– Jeg har ingen andre planer, gliser Skjeldal.





