Svartedal fengslet!
Rett etter siste del av NM reiste Jens Arne Svartedal, Espen Harald Bjerke, Daniel Larsen og jeg til USA for å besøke Øyvind Berg som er på skistipend i Colorado. Spesielt for Jens Arne ble det turen en opplevelse han sent vil glemme….
mottatt og det var en artig uke hvor vi ble kjent med mange nye mennesker. Tro
meg, Spring Series anbefales på det sterkeste!
Deretter dro vi til Boulder som er en 12 timers kjøretur. Der bodde vi hos
Øyvind og hans tjekkiske romkamerat. Leiligheten er noe for seg selv… Øyvind
viste stor gjestfrihet og nå kjenner vi alle utestedene i Boulder. Byen en liten
og har en hyggelig atmosfære.
Etter å ha opplevd Boulder noen dager fikk Jens Arne, Daniel og Espen Harald
muligheten til å reise til Vail. Men for Jens Arne ble ikke dagen helt som han
hadde planlagt.. Alle hadde fått lånt sesongkort av amerikanske venner og da
Jens Arne som sistemann gikk forbi kontrolløren, ble han stoppet og spurt om
fødseldatoen hans. Jens Arne visste naturligvis ikke dette. De amerikanske
vennene ropte at han måtte løpe, men Jens Arne trodde ikke det var så alvorlig
så han ble med inn på kontoret.
Det tok ikke lang tid før to politimenn la han i jern og puttet han inn i
politibilen som om han var en farlig kriminell. Deretter ble han kjørt til
politistasjonen hvor han ble plassert på glattcelle. Naturlig nok var Jens Arne
redd, og ble ufattelig glad da Daniel dukket for å redde han.
Daniel fikk snakket med han på telefon, skilt med et plexiglass og strengt
overvåket, akkurat som på amerikanske Hollywoodfilmer. «Bail’en» var på $500!
Heldigvis er Jens Arne Svartedal en meget god skiløper og hadde gått seg inn
prispenger i Sun Valley. Han hadde de nødvendige dollarne i cash og kunne betale
seg selv ut.
Jens Arne fikk ikke sett så mye av skiparadiset Vail…





