Kuitunen dopet!
av SC community
• 07.03.2001
Virpi Kuitunen var den fjerde finske langrennsløperen som testet positivt på WADA-testen. Dermed overtar nå Norge stafett-sølvet.
Virpi Kuitunen var den fjerde finske langrennsløperen som testet positivt på WADA-testen. Dermed overtar nå Norge stafett-sølvet.
Fra før har Mika Myllyla, Harri Kirvesniemi og Milla Jauho testet positivt på WADA-testen – og innrømmet dopingbruk.
Virpi og Milla testet positivt etter stafetten. Dermed mister Finland sitt stafett-sølv. Norge rykker nå opp fra bronse-plass.
Det er to års utestengelse for dopingrbuk.





