JA fra Hilde og Anita.
Under dagens pressekonferanse på Toppidrettssenteret bekreftet Hilde Gjermundshaug Pedersen og Anita Moen at de satser for fullt kommende sesong.
Etter to uker med forhandlinger, ble endelig partene enige onsdag kveld. Da fikk ski-mødrene kravene sine oppfylt.
– Skiforbundet har behandlet denne saken på en meget profesjonell måte. De har vært veldig ålreite, sier Hilde og Anita.
Kravene som ble oppfylt:
* Skiforbundet betaler for barna og barnevakt på 4 samlinger.
* Cirka 30 samlingsdøgn mindre enn resten av damelandslaget.
Skal barna være med under OL i Salt Lake City, må de selv betale de nødvendige utgiftene. Eller at sponsorer blir koblet inn i saken.
– Vi gjorde dette for barnas skyld. Veldig viktig at dette ordnet seg, sier ski-mødrene.
Den nyansatte sportssjefen Sindre Bergan hadde følgende forklaring:
– Vi ville ha med Hilde og Anita. Derfor gjorde vi alt som stod i vår makt – slik at denne saken ble løst på en best mulig måte, sier Bergan til Langrenn.com.
Allerede om fjorten dager er Hilde og Anita på plass på Sognfjellet – uten barna.





