Ny og friskere satsing med Olympiatoppen.
Kommende sesong skal Skiforbundet benytte seg mer av Olympiatoppens ekspertise. Samarbeidet skal nå «spisses» enda mer.
– Dette er et forpliktende samarbeid begge veier, understreker Bergan.
Avtalen mellom de to gjelder til og med OL i Torino i 2006.
Punktene Bergan og forbundet tenker på er: Trening, høyde, testing og glid-problematikken. Fire høyst viktige punkter, som kan være med på å bedre resultatene til de norske utøverne.
– Vi må utnytte ressursene bedre, sier Bergan.
Det er forbundet selv som har tatt initiativet til et nytt samarbeid.
– Det er viktig med et ryddig og godt samarbeid. Begge parter er innstilt på å gjøre en god jobb, forklarer sportssjefen.
Og:
– Vi er nødt til å fornye oss.
Etter det Langrenn.com får opplyst, har tidligere avtaler mellom Skiforbundet og Olympiatoppen – omhandlet rundt én million i kroner. Den nye avtalen skal i hvert fall ikke være noe dårligere!





