Skiathlon i Falun?
av SC community
• 01.06.2001
Verdenscuprennet i Falun neste vinter kan gå som skiathlon. Det ble bestemt under sist helgs kalender-konferanse med FIS i nederlandske Antwerpen.
Verdenscuprennet i Falun neste vinter kan gå som skiathlon. Det ble bestemt under sist helgs kalender-konferanse med FIS i nederlandske Antwerpen.
– Det KAN gå som skiathlon. Men først skal dette prøves ut i ulike konkurranser på kontinentet. Deriblant Scandinavisk Cup, sier formann i langrennskomiteen i FIS Odd Martinsen til Langrenn.com.
Rennet i Falun arrangeres med jaktstart. Hvis skiathlon blir godkjent vil dette for første gang bli prøvd ut i en verdenscup-konkurranse i svenske Falun.
Skiathlon er klassisk og skøyting i samme konkurransen, hvor man bytter sko og ski underveis!
Det ble også klart at prispengene økes til kommende sesong. Fra 25.000 kroner til 40.000 kroner pr. seier.





