Glipptak på glipptak for Rønnaug
Det var en frustrert Rønnaug Schei som kastet seg på stavene under damelagets
første testløp under den nylig avsluttede samlingen på Sognefjellet. I de bratte
bakkene opp mot Sognefjellshytta sluttet sperren på rulleskiene å fungere. Til
tross for intens banning og høylytt stønning nektet skiene å samarbeide med den
ellers så blide trønderjenta. ‘
Rønnaug råpigget det hun var god for, men måtte etterhvert gi etter for
bakker bratte som unnarennet i Holmenkollen. Lagvenninner forsvant, sekundene
forsvant, og kreftene forsvant… Etter hva Langrenn.com erfarer var ikke
Rønnaug blandt de aller første i mål, men de siste skal jo engang bli de
første!
Glipptak hører skisporten til, og vi er sikker på at både humøret og kreftene
kommer raskt tilbake.