Lite drikke og vond rygg
av SC community
• 19.03.2001
Hadde en fin tur over fjellet i lørdagens Birkebeiner. Det endte med en 9 plass, og det er jo ok i debuten. De første 15km var preget av en vond rygg, men det gikk da bedre etterhvert.
Hadde en fin tur over fjellet i lørdagens Birkebeiner. Det endte med en 9 plass, og det er jo ok i debuten. De første 15km var preget av en vond rygg, men det gikk da bedre etterhvert.
Etter 6 lange mil på lørdag og en søndag preget av vond rygg, er faktisk mandag morgen en fin morgen..
Så har jeg kommet meg igjennom Birken da, bra fornøyd. Jeg slet voldsomt med ryggen de første 15 km, og var ikke voldsomt optimistisk rundt Skramstadsetra. Men det gikk seg litt til da vi kom opp på fjellet og jeg fikk staket og løst opp litt. Det ble en veldig fin tur over fjellet i det været. Jeg koste meg over fjellet da ryggsmertene ble delvis borte. Det var godt å komme til Sjusjøen å begynne med nedoverkjøringene til stadionen. Det ble jo alt for lite drikke for min del. Det var vel 4-5 matstasjoner i løpet av 5.8mil, og det ble alt for lite ja. Følte meg ikke så veldig pigg de siste 2 milene nei. Så skal jeg gå flere år å prøve å henge på lenger framme, er jeg helt avhengig av mer drikke ja. Men det ble da en 9 plass og det er jeg bra fornøyd med i debuten.
Så har jeg kommet meg igjennom Birken da, bra fornøyd. Jeg slet voldsomt med ryggen de første 15 km, og var ikke voldsomt optimistisk rundt Skramstadsetra. Men det gikk seg litt til da vi kom opp på fjellet og jeg fikk staket og løst opp litt. Det ble en veldig fin tur over fjellet i det været. Jeg koste meg over fjellet da ryggsmertene ble delvis borte. Det var godt å komme til Sjusjøen å begynne med nedoverkjøringene til stadionen. Det ble jo alt for lite drikke for min del. Det var vel 4-5 matstasjoner i løpet av 5.8mil, og det ble alt for lite ja. Følte meg ikke så veldig pigg de siste 2 milene nei. Så skal jeg gå flere år å prøve å henge på lenger framme, er jeg helt avhengig av mer drikke ja. Men det ble da en 9 plass og det er jeg bra fornøyd med i debuten.
I går var ryggen stiv og vond, men jeg var ute og skøytet en liten tur i det fine været.
Nå blir det rolig i noen dager, før jeg begynner å tenke på forberedelsene til NM 5 mila. Sprinten er det høyst usikkert på om jeg går. 5 mila betyr mer for meg, og jeg tror ikke ryggen min tåler sprinten dagen før. Men vi får se, artig med sprint og.









