Finnene med 40 mill på bok!
av SC community
• 04.04.2001
Det finske skiforbundet har samlet sammen rundt 40 millioner kroner foran OL-sesongen i Salt Lake City. Dermed satser finnene friskt videre!
Det finske skiforbundet har samlet sammen rundt 40 millioner kroner foran OL-sesongen i Salt Lake City. Dermed satser finnene friskt videre!
Finnene har nå like mye penger som ble brukt i inneværende sesong.
– Tross skandalen i Lahti har vi ikke fått problemer med økonomien, sier Roger Turku i Det finske skiforbundet til den finske avisen Hufvudstasbladet.
Enkelte sponsorer forsvant etter dopingskandalen som rystet Finland, noe forbundet tapte 2.5 milloner kroner på.
Den finske regjeringen har truet med å fjerne statsstøtten – hvor mye penger dette dreier seg om er ennå uvisst.
Lahti-VM gikk med overskudd på 27 millioner kroner.





