Finnene med 40 mill på bok!

av SC community • 04.04.2001
Det finske skiforbundet har samlet sammen rundt 40 millioner kroner foran OL-sesongen i Salt Lake City. Dermed satser finnene friskt videre!

Det finske skiforbundet har samlet sammen rundt 40 millioner kroner foran OL-sesongen i Salt Lake City. Dermed satser finnene friskt videre!

Finnene har nå like mye penger som ble brukt i inneværende sesong.

– Tross skandalen i Lahti har vi ikke fått problemer med økonomien, sier Roger Turku i Det finske skiforbundet til den finske avisen Hufvudstasbladet.

Enkelte sponsorer forsvant etter dopingskandalen som rystet Finland, noe forbundet tapte 2.5 milloner kroner på.

Den finske regjeringen har truet med å fjerne statsstøtten – hvor mye penger dette dreier seg om er ennå uvisst.

Lahti-VM gikk med overskudd på 27 millioner kroner.

Show sharing buttons

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Mest lest

  • Medaljeoversikt ol
    1

    Medaljeoversikt OL Beijing 2022

    by SC community
    06.02.2022
  • 1

    Skiskyting på TV – Program og sendetider

    by SC community
    06.11.2019
  • 1

    Resultater OL Beijing 2022

    by SC community
    04.01.2022
  • 1

    Langrenn på TV – Program og sendetider

    by SC community
    19.12.2018
  • 1

    MEDALJEOVERSIKT: OL Pyeongchang 2018

    by SC community
    05.02.2018

FlerE artikler

  • Ski-topp gikk av på dagen, får ny toppstilling en uke senere

    I forrige uke gikk han av på dagen. Nå er han tilbake i ny toppstilling, litt over en uke senere.
    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • Slutt etter 11 år: – Lei meg og veldig rørt

    av Ingeborg Scheve
    19.06.2026
  • Skal «puste igjen» etter 14 år i hetluften

    av Kjell-Erik Kristiansen
    19.06.2026
  • Lillehammer får millionstøtte til nytt VM

    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • OL-helten er ikke i tvil: – Timingen er perfekt

    av Ingeborg Scheve
    18.06.2026