• Skiforbundet glemte kongepokalen.

    Da Bente Skari skulle motta sin velfortjente kongepokal etter NM 3-mila, fant ikke arrangørene igjen kongepokalen…

    Den skinnende blanke «bøtta» var glemt igjen i Oslo, og dermed måtte arrangørene tenke raskt. Den tidligere kombinert-løperen og nå sprint-trener, Hallstein Bøgseth, ble nødløsningen for arrangørene.

    Og Bøgseth viste frem gamle gode takter da han i all hu og hast måtte løpe hjem for å hente sin kongepokal fra 1987!



    Bente mottok sin kongepokal på premieutdelingen vel uvitende om det som hadde skjedd.



    Hun kysset pokalen som det skulle vært sin egen.



    Langrenn.com ønsker skiforbundet lykke til neste gang. Man skulle tro at «bøtta» er viktigere enn kasser med isostar og bixit-kjeks?

  • Tung debut for Elden.

    Trond Einar Elden ble nummer 42 i sin første 5-mila noensinne. – Jeg hadde ikke gjort dette hvis det ikke var for at mesterskapet gikk på hjemmebane, sier Elden til Langrenn.com.

  • Sliten Fisketjønn.

    Sisteårs-junioren Aslak Fisketjønn var sliten etter debuten på 5-mil klassisk. I mål var 19-åringen 20 minutter bak vinner Kristen Skjeldal. Det holdt til 52.plass. – Sisterunden var helt jævlig, sier Aslak til Langrenn.com.

  • NM-starten glapp…

    Unge, lovende førsteårs-senior Ingvild Aass kommer ikke til å huske siste del av NM på Steinkjer med spesiell glede.



    Under lørdagens sprintprolog er det tideler og knappe sekunder som skiller fiasko fra suksess. Da blir det vanskelig å gjøre som Ingvild, som kom 15 sekunder for sent til start i prologen.



    En noe fortvilet trener Åge Skinstad stod med konkurranse-skiene ved start og ventet forgjeves på Ingvild. Ingvild kom naturlig nok ikke til finalen.



    Langrenn.com føler seg ganske sikre på at Ingvild rekker starten ved neste NM-start.

End of content

End of content