Sesongen slutt for Thomas
Fredag formiddag reiste jeg hjem fra Falun. Det blir dessverre ikke flere skirenn på meg denne sesongen. Nå vil jeg hjem å starte forberedelsene til neste sesong.
Fredag formiddag reiste jeg hjem fra Falun. Det blir dessverre ikke flere skirenn på meg denne sesongen. Nå vil jeg hjem å starte forberedelsene til neste sesong.
Selv om Birkebeinerrennet stadig når ny deltaker-rekord – er frafallet stort blant herrene i de yngste klassene.
Arrangørene av birkebeinerrennet ber de beste løperne i aldersbestemte klasser om å melde seg over i eliteklassen.
I morgen skal Krister Sørgård prøve å ta rotta på Erling Jevne på turen over fjellet. – Det blir ingen lett oppgave, sier Sørgård til Langrenn.com.
Italieneren Fubio Valbusa er skøyteekspert. Vel og merke i langrennsporet. Da langrennseliten skulle spille en uhøytidelig hockey-landskamp i Falun torsdag kveld, ble skøyteferdighetene satt på prøve under litt andre forhold enn hva løperne ellers er vant til.
På glattisen i Falun Hockeyhall satset Valbusa alt. Med det velkjente italienske temperamentet, og lang erfaring som ukentlig leser av tabellene i hockey-ligaen i NHL, lå det trøbbel i lufta…
I ren spilleglede ble iveren for stor. I et brutalt møte mellom stor kraft og manglende teknikk sviktet ankelen. I løpet av ett tiendels sekund var sesongen over, og krykker beste hjelpemiddel de neste uker og måneder.
Valbusa reiser til Italia for operasjon i dag. Langrenn.com ønsker god bedring, og velkommen til Beitostølen i November.
PS: Kampen endte, selvsagt, med svensk 7-3 seier.
Skikongen Oddvar Brå fyller 50 år i dag.
Langrenn.com gratulerer hjerteligst med dagen og ønsker skilegenden Oddvar lykke til videre!
De norske langrenns-herrene tapte gårsdagens dramatiske hockeykamp mot svenskene i ishockeyhallen i Falun. Både Magnus Ingesson og Fulvio Valbusa fikk en smell – og er ute for resten av sesongen!!!
Byåsen arrangerte KM for alle klasser for Sør-Trøndelag skikrets onsdag kveld.
Falun ble ikke tildelt VM på ski i 2005. Nå satser de hardt på nytt – og søker om å få arrangere mesterskapet i 2007!
Allerede i mai måned vil de første svenske skiløperne til neste års OL i Salt Lake City bli tatt ut.
End of content
End of content