Norge tapte dramatisk hockeykamp.

av SC community • 16.03.2001
De norske langrenns-herrene tapte gårsdagens dramatiske hockeykamp mot svenskene i ishockeyhallen i Falun. Både Magnus Ingesson og Fulvio Valbusa fikk en smell – og er ute for resten av sesongen!!!

De norske langrenns-herrene tapte gårsdagens dramatiske hockeykamp mot svenskene i ishockeyhallen i Falun. Både Magnus Ingesson og Fulvio Valbusa fikk en smell – og er ute for resten av sesongen!!!

Kampfakta:

Sverige – Norge/Italia 7-3 (3-1,4-2)

Tilskuere: Full brakke.

Norge/Italias lag: Thomas Alsgaard, Tor Arne Hetland, Jan Jacob Verdenius, Hein Bergersen (Norges beste), Ole Bjørn Tretterud, Geir Tufto, Stig Ditløv, Christian Zorzi og Fulvio Valbusa.
Svenskene stilte uten verdenscupleder Per Elofsson! Per skyldte på en strekk i låret. «Feigt», sier de norske spillerne.

– Det var en
skikkelig hockeykamp. Dessverre måtte vi bite i den sure isen. Svenskene er jo
født med skøyter og hockeykølle. Vi hadde ikke sjangs, sier Tor Arne Hetland til
Langrenn.com.

Thomas Alsgaard forklarer noe av tapet med en middelmådig svensk dommer, og dårlig hjelp fra sine italienske kollegaer.

Kampen som ble spilt i ishockeyhallen i Falun, var debuten for mange av de norske langrennsherrene.

– Vi bestemte oss for å gå til innkjøp av skøyter og kølle. Fullt utstyr fikk vi låne av det lokale hockeylaget, sier Hetland, som debuterte på isen i går kveld.

– Kjempetøft. Hockey er rått og fett. Det utrolige er at jeg ikke har vondt i beina i dag, gliser trønderen.

– Det var tydelig å se at svenskene hadde spilt før. De spilte rett og slett veldig bra i perioder. Resultatet kunne sett verre ut for vår del.

Det ble en kamp med stor dramatikk. Etter få minutter måtte svensken Magnus Ingesson gå ut med skade – etter å ha fått en puck – midt i leggen!

– Magnus er ute i tre uker, konstanterer Hetland.

– Thomas klinte til med et slagskudd. Det var første gang
under hele kampen at pucken lettet fra isen. Dessverre stod Magnus i veien, sier
Hetland.

 Etter hva Langrenn.com erfarer er Ingesson ute for resten av sesongen.

Også italieneren Fulvio Valbusa måtte ut etter å ha fått en real smell.

– Han tråkket over. Det var selvforskyldt, sier Hetland.

– Det er ikke umulig at han må operere.
Uansett er han ute for resten av sesongen.

Langrenn.com har senere fått opplyst at Valbusa har fått fragmenter i ankelen, og reiser hjem til Italia for operasjon på fredag ettermiddag. Han ventes å være ute i en 4-måneders periode!

Show sharing buttons

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Mest lest

  • Medaljeoversikt ol
    1

    Medaljeoversikt OL Beijing 2022

    by SC community
    06.02.2022
  • 1

    Skiskyting på TV – Program og sendetider

    by SC community
    06.11.2019
  • 1

    Resultater OL Beijing 2022

    by SC community
    04.01.2022
  • 1

    Langrenn på TV – Program og sendetider

    by SC community
    19.12.2018
  • 1

    MEDALJEOVERSIKT: OL Pyeongchang 2018

    by SC community
    05.02.2018

FlerE artikler

  • Ski-topp gikk av på dagen, får ny toppstilling en uke senere

    I forrige uke gikk han av på dagen. Nå er han tilbake i ny toppstilling, litt over en uke senere.
    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • Slutt etter 11 år: – Lei meg og veldig rørt

    av Ingeborg Scheve
    19.06.2026
  • Skal «puste igjen» etter 14 år i hetluften

    av Kjell-Erik Kristiansen
    19.06.2026
  • Lillehammer får millionstøtte til nytt VM

    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • OL-helten er ikke i tvil: – Timingen er perfekt

    av Ingeborg Scheve
    18.06.2026