Ingen 3-mils mage…
Er nå tilbake på Lillehammer etter laber innsats i Holmenkollen… Sprinten gikk forsåvidt greit og jeg følte meg i god form, men tapte i kvartfinalen p.g.a. dårlige spurtegenskaper i staking. Det er nok bare en ting å gjøre: bli sterkere i overkroppen!
På lørdagen var det klart for 3mil, -jeg var optimist og likte godt de nye løypene med mange krevende bakker. Frykten for at jeg skulle få problemer med magen surret litt i bakhodet, ettersom jeg har hatt problemer med å få i meg drikke på de siste langløpene jeg har gått. Det viste seg allerede etter første drikkestasjon at magen ikke ville ta imot noe drikke, så den nye blåbærblandingen kom opp igjen allerede i første motbakke…Jeg har helt klart ingen 3-mils mage. Jeg vil prøve igjen i NM og håper jeg skaffer meg nok erfaring slik at jeg finner ut hva jeg tåler. Noe må jeg vel tåle, eller så kan jeg prøve å la være å drikke?
Men i helgen skal jeg til Falun og 10 km klassisk, og der behøver jeg heldigvis ikke å drikke! Føler fremdeles at formen er bra, så det hadde vært gøy med en bra avslutning på verdenscupen.