Sliten 5-mils-kropp
av SC community
• 12.03.2001
Lørdagens 5-mil ble en skikkelig manndomsprøve, med ny, tøff løypetrase og tungt føre.
Lørdagens 5-mil ble en skikkelig manndomsprøve, med ny, tøff løypetrase og tungt føre.
Jeg klarte å disponere løpet bra og er godt fornøyd med 3.plassen. Krampa meldte seg ikke før i siste svingen før mål. Det er vel det som kalles god beregning…
Jeg må sende en stor takk til Odd Bjørn, som tauet på 160 kg ikke veldig mørt kjøtt (meg+Fredriksson) siste halvdelen av løpet. Da må jeg nesten tilgi at han spydde litt på skia mine etter en drikkestasjon!
Jeg må sende en stor takk til Odd Bjørn, som tauet på 160 kg ikke veldig mørt kjøtt (meg+Fredriksson) siste halvdelen av løpet. Da må jeg nesten tilgi at han spydde litt på skia mine etter en drikkestasjon!
Elofsson var imponerende også på 5-mil, og virker ikke til å ha noen svake sider. Men på sikt må han passe seg for Espen Harald Bjerke på lange løp. Å bli nr 20 på Kollen-5-mila som 20-åring er sterkt. Jeg kan ikke huske at noen førsteårssenior har plassert seg så høyt oppe siden Aukland i 1993.
Jeg har naturlig nok vært sliten etter 5-mila, men forhåpentligvis er beina friske igjen til onsdagens 10 km skøyting i Borlenge. Jeg har gått bare ett skøyterenn etter jul og gleder meg derfor til å prøve skøyteformen igjen.









