Jeg snakket usant!
av SC community
• 28.05.2001
Tre måneder etter dopingavsløringene av de seks finske langrennsløperne under VM i Lahti, innrømmer nå Jari Isometsa at han snakket usant.
Tre måneder etter dopingavsløringene av de seks finske langrennsløperne under VM i Lahti, innrømmer nå Jari Isometsa at han snakket usant.
Det var en iskald og blid finne som møtte et stort blitz-regn på pressekonferansen under Lahti-VM. Sammen med sin kone – holdt Jari én times forklaring på det som hadde skjedd – etter at han hadde testet positivt på det forbudte prestasjonsfremmede stoffet hemohes.
Nå er finnen lei seg for det som har skjedd. Og orker ikke å lenger å holde på løgnen.
– Jeg ville beskytte mine nærmeste skivenner. Det var jeg som fant på en annen historie, sier Jari.
– Jeg visste at ingen trodde meg. Og jeg tok hemohes vi god tro.
PS: Jari har ennå ikke bestemt seg for om han satser videre.





