– Jeg snakket usant!

av SC community • 28.05.2001
Tre måneder etter dopingavsløringene av de seks finske langrennsløperne under VM i Lahti, innrømmer nå Jari Isometsa at han snakket usant.

Tre måneder etter dopingavsløringene av de seks finske langrennsløperne under VM i Lahti, innrømmer nå Jari Isometsa at han snakket usant.

Det var en iskald og blid finne som møtte et stort blitz-regn på pressekonferansen under Lahti-VM. Sammen med sin kone – holdt Jari én times forklaring på det som hadde skjedd – etter at han hadde testet positivt på det forbudte prestasjonsfremmede stoffet hemohes.

Nå er finnen lei seg for det som har skjedd. Og orker ikke å lenger å holde på løgnen.

– Jeg ville beskytte mine nærmeste skivenner. Det var jeg som fant på en annen historie, sier Jari.

– Jeg visste at ingen trodde meg. Og jeg tok hemohes vi god tro.

PS: Jari har ennå ikke bestemt seg for om han satser videre.

Show sharing buttons

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Mest lest

  • Medaljeoversikt ol
    1

    Medaljeoversikt OL Beijing 2022

    by SC community
    06.02.2022
  • 1

    Skiskyting på TV – Program og sendetider

    by SC community
    06.11.2019
  • 1

    Resultater OL Beijing 2022

    by SC community
    04.01.2022
  • 1

    Langrenn på TV – Program og sendetider

    by SC community
    19.12.2018
  • 1

    MEDALJEOVERSIKT: OL Pyeongchang 2018

    by SC community
    05.02.2018

FlerE artikler

  • Klæbo fikk ja, Iversen må bli hjemme

    De hadde samme plan. Bare én fikk grønt lys.
    av Ingeborg Scheve
    19.06.2026
  • Ski-topp gikk av på dagen, får ny toppstilling en uke senere

    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • Slutt etter 11 år: – Lei meg og veldig rørt

    av Ingeborg Scheve
    19.06.2026
  • Skal «puste igjen» etter 14 år i hetluften

    av Kjell-Erik Kristiansen
    19.06.2026
  • Lillehammer får millionstøtte til nytt VM

    av Langrenn.com
    19.06.2026