Bente tok hjem sprint-kula!

av SC community • 07.03.2001
Bente Skari tapte med noen få centimeter mot finske Pirjo Manninen under dagens sprint i Holmenkollen. Men sprint-verdenscupen og glasskula tok hun hjem allikevel.

Bente Skari tapte med noen få centimeter mot finske Pirjo Manninen under dagens sprint i Holmenkollen. Men sprint-verdenscupen og glasskula tok hun hjem allikevel.

– Jeg tok ut for mye krefter i de innledende rundene. Det tok på. Jeg var ikke like pigg i finalen, sier Bente Skari til Langrenn.com.

Det ble et rotterace i finalen. Bente tok raskt føringen med den finske tenåringsjenta på slep. Både Anita Moen og Lina Andersson ble rett og slett fragått – så fort gikk det!

– Det gikk veldig fort og det var et evig pes hele veien. Jeg trodde at jeg skulle klare å ta Pirjo på oppløpet, men dessverre, slik gikk det ikke, forklarer Bente.

I mål var det to (!) centimeter som skilte henne fra seieren.

– Det var en ærlig fortjent seier. Pirjo var for sterk.

Bente stod også for dagens «tabbe» – da hun ved ren tilfeldighet tok feil par ski i kvartfinalen.

– Det gled så fryktelig dårlig. Jeg forstod ikke hva som var galt før etter en lang stund. Da jeg kikket ned på skiene så jeg at jeg hadde tatt treningsparet mitt. Og de var ikke akkurat ny-preppa. Skiene ble tatt ut av garasjen i dag, sier Bente og ler.

Med dagens andreplass, vant Nittedal-løperen sammenlagt-seieren i sprintcupen – og fikk glasskula.

Lørdag er det en annen glasskule som står på spill!

Show sharing buttons

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Mest lest

  • Medaljeoversikt ol
    1

    Medaljeoversikt OL Beijing 2022

    by SC community
    06.02.2022
  • 1

    Skiskyting på TV – Program og sendetider

    by SC community
    06.11.2019
  • 1

    Resultater OL Beijing 2022

    by SC community
    04.01.2022
  • 1

    Langrenn på TV – Program og sendetider

    by SC community
    19.12.2018
  • 1

    MEDALJEOVERSIKT: OL Pyeongchang 2018

    by SC community
    05.02.2018

FlerE artikler

  • Slutt etter 11 år: – Lei meg og veldig rørt

    Sier ha det til verdenscupen og hei til langløp. Det ble ble tøffere enn hun hadde trodd.
    av Ingeborg Scheve
    19.06.2026
  • Skal «puste igjen» etter 14 år i hetluften

    av Kjell-Erik Kristiansen
    19.06.2026
  • Lillehammer får millionstøtte til nytt VM

    av Langrenn.com
    19.06.2026
  • OL-helten er ikke i tvil: – Timingen er perfekt

    av Ingeborg Scheve
    18.06.2026
  • Supertalentet fra Sandefjord til VM – som 16-åring

    av Kjell-Erik Kristiansen
    18.06.2026