Finnene forbyr intravenøst.
av SC community
• 13.06.2001
Etter dopingskandalene som rammet det finske skiforbundet under VM i Lahti, har forbundet nå bestemt å forby bruk av intravenøse injeksjoner.
Etter dopingskandalene som rammet det finske skiforbundet under VM i Lahti, har forbundet nå bestemt å forby bruk av intravenøse injeksjoner.
De finske skiløperne får ikke ta salt eller sukkerløsning intravenøst for å restituere seg.
– Vi har bestemt at det ikke skal være lov til å bruke intravenøst. Ingen vil få lov til å bruke det, sier sjeftrener i den finske Olympiske komité, Heikki Katola.
Og legger til:
– Hvis en utøver trenger intravenøst av helsemessige årsaker, vil det bli utført av helsepersonell.





