Hjelmeset best på Island.
av SC community
• 08.04.2001
Odd-Bjørn Hjelmeset vant sprinten under det islandske mesterskapet sist torsdag. På 15 km friteknikk ble Anders Aukland beste av de norske med 2.plass.
Odd-Bjørn Hjelmeset vant sprinten under det islandske mesterskapet sist torsdag. På 15 km friteknikk ble Anders Aukland beste av de norske med 2.plass.
Hjelmeset var rå på torsdagens kveldsrenn over 100 meter sprint-staking.
Før på dagen vant svensken Morgan Gøransson 15 km friteknikk. Der ble Anders Aukland best av de norske med 2.plass. Odd-Bjørn kom på plassen bak, mens Lars Hasselvold kom på 5.plass.
– Vi skulle egentlig gå 15 km klassisk, men det ble forandringer i programmet. Jeg hadde ingen mulighet på Morgan, sier Odd-Bjørn Hjelmeset til Langrenn.com.
Men:
– På sprinten derimot gikk det atskillig bedre. Men etter å ha gått minst 10 heat var jeg ganske sliten.





