Immonen innrømmer doping.
Den dopingtatte finske landslagsløperen, Janne Immonen, innrømmer i dag i en pressemelding å ha tatt det forbudte stoffet HES.
» Da jeg forberedte meg på konkurransen 17. februar injiserte jeg HES for å normalisere væskebalansen, siden jeg skulle gå to harde løp den dagen», skriver Immonen.
» Jeg har aldri hatt problemer med hemoglobinverdiene. Morgenen før jaktstarten tok jeg middelet siden jeg ikke visste det var forbudt. Etter at jeg fikk vite det var forbudt har jeg ikke brukt det».
Han trekker seg nå med umiddelbar virkning fra moderklubben sin, Vuokatti SKi Team.
» Jeg har brutt den tilliten jeg hadde i klubben, og er ikke verdig å representere en klubb som vil ha suksess med rene midler», avslutter Immonen.
Han vil komme tilbake med mer senere.





