Russerne jublet!
Med Larissa Lazutina og Olga Savialova på pallen kunne ikke dagen vært bedre for de russiske damene. – Veldig viktig for meg å vinne denne tremila, sier Lazutina til Langrenn.com.
Dette var forøvrig hennes første verdenscup-seier denne sesongen.
– Med tanke på neste år var dette viktig. Nå kan jeg få den roen rundt meg. Jeg vet at jeg fortsatt kan!
Hun er fremdeles med å kjemper om sammenlagt-seieren i verdenscupen. Etter dagens tremil ligger hun på tredjeplass.
– Det tenker jeg ikke på. For meg er det viktig å gå fort i hever enkelt konkurranse, sier skistjernen.
Om den nye tremils-løypa sier hun:
– Den var sånn passe hard.
Olga Savialova smilte også. Tredjeplass var bedre enn forventet:
– Håpet var å bli blant de seks beste. Når jeg blir nummer tre – kan jeg ikke gjøre annet enn å juble.





