Storsatsing i Troms Skikrets.
Tidenes største ski-satsing i Troms Skikrets er et faktum. Til OL i Salt Lake City har kretsen satt mål av seg å ha med to løpere.
Foruten Håvard Solbakken, har laget flere løpere som de siste par sesongene har snust på store representasjons-oppgaver: Cecilie Risvoll, Toralf Heimdal, Karl Gunnar Skjønsfjell og Tore Olsen.
– Det er spikret et opplegg som vi tror skal være bra med tanke på OL. Høydetrening er viktig. Og i den forbindelse har vi lagt opp til 3 høyde-samlinger, forklarer Kvernmo, som legger til:
– Vi vil bruke minst mulig penger på samlinger her hjemme.
Skikretsen regner med å bruke rundt 300.000 kroner dette året.
– Vi har ansatt en person i halv stilling som skal få inn sponsor-kroner. Vi håper å få inn 600.000 kroner, sier Kvernmo.





