Anita seks sekunder fra personlig rekord!
Allerede på Sjusjøen fikk Anita Moen melding om at hun lå jevnt med sin egen løyperekord fra 1998. I mål skilte det seks sekunder.
– Jeg gikk det jeg maktet fra Sjusjøen, men kreftene holdt ikke, sier en sliten Anita Moen til Langrenn.com.
Tom av utmattelse kastet hun seg ned på en benk som stod i målområdet.
– Et skikkelig slit de siste milene. Jeg trodde jeg skulle klare å ta de seks sekundene, sier Anita og rister på hodet.
– Da jeg kom til Midtfjellet var jeg helt gåen i beina. Jeg spurte noen folk som stod langs løypa om de hadde cola eller kaffe. Jeg helte i meg alt jeg kunne -og det hjalp, fortsetter 33-åringen.
Dagens seier var hennes fjerde på rad – på like mange forsøk.
– Deilig. Alltid moro å vinne.
Men:
– Jeg kommer nok aldri under tre timer. Allerede neste år vil løyperekorden min være slettet. Og det kommer sterke ungjenter opp – som helt sikkert vil ta denne tiden før eller senere uansett, sier Anita.









