Bente Skari med skøytefond for unge jenter.
Bente Skari vil nå bidra til at unge skiløpere på jentesiden skal bli bedre i skøyting. I samarbeid med ØkoKraft oppretter hun nå et eget fond, der midlene skal fordeles ut til gode skøyteprosjekter i grupper, lag eller såkalte team.
-Som «gammel» skiløper har jeg lyst til å hjelpe til, slik at noen av dagens
unge talenter, kan bli bedre i skøyting enn hva vi norske jentene er i dag.
Sammen med ØkoKraft vil jeg derfor etablere et eget fond, Bente-fondet, som
hvert år skal dele ut stipender til skøyteprosjekt for jenter i alderen 14-19
år. Det skal deles ut minimum kr. 25 000,- pr. sesong, forhåpentligvis enda mer,
forteller Bente Skari, som vil fordele de første stipendene i oktober i år.
Ved siden av Bente bidrar ØkoKraft til fondets størrelse gjennom et engangsbeløp og salg av strømabonnement, der en del av pengene overføres til Bente-fondet.
-Dette vil skje i samarbeid med nettportalen Langrenn.com, der interesserte kan finne utfyllende informasjon om prosjektet, sier Åge Skinstad, nyansatt markedssjef i ØkoKraft.
For å lese mer om Bentes brev til skiungdommer: trykk her
For å se en kort presentasjon av Bente-fondet: gå til
Bente sine hjemmesider her på Langrenn.com.
For å sende inn dine kanditater til Bente-fondet: send
din mail til [email protected]









