Skiskytterdebut
av SC community
• 25.04.2001
De som trodde at skiskyting er lett må tro om igjen. I helga prøvde jeg meg som skiskytter i Liatoppsprinten på Ål.
De som trodde at skiskyting er lett må tro om igjen. I helga prøvde jeg meg som skiskytter i Liatoppsprinten på Ål.
Jeg fikk låne børse av fetteren min og fikk gode råd og tips av NM-stafettvinner og treningskompis Ole Kristian Stoltenberg, men det hjalp så lite. Prøvde noen skudd på fredag og traff enkelte blinker da, men konkurranse med startnummer og skjelving var noe helt annet. På sprinten lørdag ble det 1 treff og 9 strafferunder. På jaktstart søndag ble det 3 treff, men da måtte jeg ut på 17 runder. Min forespørsel om å snu halvveis på strafferundene ble avvist, så jeg ble småsvimmel etter hvert. Jeg var vel heller ikke akkurat effektiv på standplass. De løperne jeg kom inn likt med, var stort sett ferdige med serien sin før jeg fikk sendt av gårde det første skuddet. Det ble med andre ord mange minutter frem til Frode Andresen som vant, men jeg tok da 2. plassen i C-klassen. Her vant forøvrig en annen langrennsløper, Lars Bergerud, som på søndag var enda dårligere enn meg til å skyte: 20 runder ble det på Lars.
Helga oppsummert: 26 runder totalt, men en artig opplevelse. Dette ble årets siste konkurranse med ski på beina.
Hilser til alle skivenner, og takker for en fin sesong. Trond
Helga oppsummert: 26 runder totalt, men en artig opplevelse. Dette ble årets siste konkurranse med ski på beina.
Hilser til alle skivenner, og takker for en fin sesong. Trond









