Klar for femmila!
Lørdag er det klart for et av sesongens høydepunkt: Femmila i «Kollen».
Torsdag ble jeg bedt til Granåsen og junior-NM. Jeg fikk prøvd meg som starter, og fikk se flere hundre livsglade skiløpere som gikk fryktelig fort på ski.
Et junior-NM er stort i omfang. Når vi snakker om 700 løpere – ja, da blir verdenscuprenn bare småtteri i forhold.
Ellers trengte jeg en gjennomkjøring før helgens harde femmil. Jeg dro til Sverige og gikk et lokalt renn der. Greit nok. Jeg kom såvidt foran den lokale helten i mål!
Resten av dagen brukte jeg i TV-stolen. Fulgte Vasaloppet med argusøyne. En krevende og flat jobbe-løype – som man før eller senere må prøve…
Torsdag drar jeg til Holmenkollen. Lørdag er dagen: Femmila i «Kollen»!
Det er dette løpet jeg har sett frem til de siste par ukene. Å gå skirenn i «Kollen» med mye folk og stor stemmning – er noe for seg selv.
Jeg gleder meg!









