Sykdom i junior-landslagsleieren.
Mange av junior-landslagsløperne har gjennomgått en kortere periode med forkjølelse. Om tre dager starter junior-NM i Granåsen. Da bør alle være friske og raske…
Men:
– Laila Selbæk er fortsatt syk. Hun sliter med sår hals og er ikke 100% frisk. Jeg skal ta en prat med henne i løpet av kort tid, og se om det er aktuellt å gå torsdagens åpningsdistanse, fortsetter Djupvik.
Landslagstreneren er spent på resultatene.
– Det er sikkert mange som er ute etter å slå verdensmester Kristian Horntvedt. Og jeg tror at han også sulten på å vise seg frem. Det er ingenting som er bedre enn at andre løpere blander seg inn og slår landslagsløperne, forklarer Djupvik, som allikevel håper at hans disipler slår til:
– Vi bør helt klart være med i toppen og sette farge på dette mesterskapet. Men det er vanskelig å forutse dette i et junior-NM på ski. Nivået er veldig bra og mange av løpere kan svinge i prestasjonene.
Djupvik vil være tilstede i Granåsen, som en slags hjelpende hånd!
– Alle løperne drar med sine respektive klubber og kretser. Dette gjelder også landslagsløperne. Jeg skal stå på sekunderingspost, og ellers hjelpe til der det trengs, avslutter Morten Aa Djupvik.









