Legger opp som langrennsløper
Etter 109 verdenscuprenn, tre OL og fem VM, legger den italienske sprintspesialisten opp langrennskarrieren på verdenscupnivå.
Den italienske langrennsløperen Greta Laurent legger opp og er ferdig som langrennsløper på verdenscupnivå. Det melder 30-åringen på sin Instagram-konto.
Laurent debuterte i verdenscupen som 18-åring i 2011. Hun gått 109 verdenscuprenn og fem ganger vært blant de topp ti, sist under Tour de Ski 2022.
Hun deltok i OL 2014 i Sotsji, 2018 i PyeongChang og 2022 i Bejing, samt at hun har deltatt i fem VM (Val di Fiemme 2013, Falun 2015, Lahti 2017, Seefeld 2019 og Oberstdorf 2021).
Kanskje betyr det at ektemannen Federico Pellegrino (32) lettere kan videreføre sin karriere en stund til? Paret fikk sitt første barn like før jul, og Pellegrino har nylig avsluttet sin sterkeste verdenscupsesong med tredjeplass sammenlagt (bak Johannes Høsflot Klæbo og Pål Golberg)
Flere profilerte løpere legger opp
Greta Laurent er langt fra den eneste langrennsløperen som legger opp etter sesongen.
Norske Ane Høsflot Klæbo (20) og OL-gullvinner fra 2018 Ragnhild Gløersen Haga (32) kunngjorde like før påske at hun ikke satser videre på verdenscupnivå neste år. Det gjør heller ikke de svenske landslagsløperne Anna Dyvik (28) og Lovisa Modig (30), eller USAs verdenscuptalent Hailey Swirbul (24).










