Tønseth briljerte med prestisjeseier i Fredrikstad
Langrennslandslagets løpskanon Didrik Tønseth vant gateløpet i Fredrikstad, forsvarte skryterettighetene fra fjorårets suverene seier på samme samling.
I pøsende regn løp Didrik Tønseth inn til seier på det fire kilometer lange Idyll x Craft Run lørdag morgen, der han slo vinterens verdenscupvinner Harald Østberg Amundsen med noen meter.
Dermed forsvarte han sin posisjon som lagets løpskonge: På landslagets 3000-meter under Fredrikstadsamlinga vant veteranen overlegent på bane, også da med Amundsen på andreplass.
Didrik Tønseth er kanskje den av landslagsutøverne som løper mest i barmarksesongen, og hevder seg stadig helt i toppen i ulike løpekonkurranser både nasjonalt og internasjonalt
Les også:
Didrik Tønseth: – Løping i myr er oppskrytt
Saken oppdateres










